Cookie Policy
Acsa Község Önkormányzat tájékoztatója a cookie-k (sütik) használatáról
Az általános gyakorlat szerint a weboldalak ún. cookie-kat (sütiket) használnak, ezek a felhasználók – látogatók gépére letöltött kisméretű fájlok a felhasználói élmény fokozása érdekében. Ezek a kisméretű fájlok bizonyos információkat gyűjtenek és a honlapok üzemeltetői eltárolják ezeket az információkat. Természetesen a felhasználók elutasíthatják a cookie-k használatát, de ez az adott honlap funkcionalitását hátrányosan érintheti. Ezen információk akár személyes adatokat is tartalmazhatnak. További információt a Wikipédián talál a cookie-król
Ezennel szeretnénk arról tájékoztatni, hogy Acsa Község Önkormányzata, mint ezen honlap üzemeltetője az alábbi cookie-kat használ az oldal látogatása közben:
Cookie neve | Leírása | Élettartama |
61ccfc20b13092abc8113eecb9c844c3 | Ez a cookie azonosítja az Ön számítógépét és munkamenetét, és megjegyzi az Ön által elvégzett beállításokat, hogy a későbbiek során is az Ön által megadott adatokkal folytassa a munkamenetet. | Lejár, amikor bezárja a böngészőt. |
Egyébként szeretnénk jelezni, hogy a böngészője beállításaiban is kikapcsolhatja a cookie funkciót. Amennyiben Önnek további információra van szüksége, úgy a > email címen teheti fel kérdéseit
Jogi nyilatkozat
Acsa Község Önkormányzata (továbbiakban Önkormányzat) https://www.new.acsa.hu domain alatt található weboldalán és aloldalakon megjelenő információk és adatok kizárólag tájékoztatásul szolgálnak. Az Önkormányzat a honlap tartalmát folyamatosan frissíti a vonatkozó jogi kötelezettségeinek megfelelően, ugyanakkor a tartalom teljességéért, helytállóságáért, esetleges módosulásáért, hitelességéért a felelősségét kizárja, mert ezen tartalmak kizárólag a tájékoztatás célját szolgálják.
Az Önkormányzat honlapján megjelenő tartalmak bármilyen módon való felhasználása kizárólag a felhasználó/ügyfél saját felelősségére történhet. Ha a felhasználással kapcsolatosan bármilyen kérdés felmerül, azt az Impresszumban rögzített elérhetőségen kérjük megtenni.
Az Önkormányzat kizárja felelősségét azokért a károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a weboldalakkal kapcsolatban, azok használatából vagy használhatatlanságából, nem megfelelő működéséből, meghibásodásából, számítógépes vírus által, vonal- vagy rendszerhibából, vagy más hasonló okból következnek be.
Az Önkormányzat honlapja, annak aloldalai, az azokon megjelenő grafikák, védjegyek, szövegek, képek, információk és egyéb anyagok, illetve azok elrendezése, maga a honlap teljes tartalma szerzői jogi oltalom alatt áll, további felhasználást és hasznosítást az Önkormányzat kizárólagos jelleggel fenntartja, az Önkormányzaton kívül eső személyek kizárólag az Önkormányzat előzetes írásbeli engedélye mellett jogosultak erre.
Acsa Község Önkormányzata
Impresszum
A https://www.new.acsa.hu domain cím alatt található honlap Acsa Község Önkormányzatának honlapja. Jelen honlappal kapcsolatosan az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény alapján az alábbiakat kívánjuk közzétenni:
Tulajdonos: Acsa Község Önkormányzata
Székhely: 2683 Acsa, Kossuth út 83. I. em. 1.
Adószám: 25044007-2-13
Nyilvántartási szám: 13 09 172201
E-mail:
Tárhelyszolgáltató: MediaCenter Hungary Kft., 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6>
Amennyiben a honlappal kapcsolatban bármilyen észrevétele van azt a fenti postai címen vagy email címen teheti meg.
Önkormányzatunk adatkezelésével összefüggésében bármilyen kérdése vagy észrevétele merülne fel, úgy ezeket a fenti postai címen vagy email címen teheti meg felénk.
Képviselő-testület
ACSA KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK KÉPVISELŐ - TESTÜLETE:
|
|||
Zemen M. Szilvia polgármester Czeba Georgina alpolgármester |
|||
Czeba László képviselő, az Ügyrendi Bizottság tagja | |||
Herédi László képviselő, az Ügyrendi Bizottság tagja | |||
Lajtos János képviselő | |||
Rónai Rezső képviselő, az Ügyrendi Bizottság elnöke | |||
Zemen Gábor képviselő | |||
1.1.1 Elérhetőség - hivatal
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
1.1.1 | Elérhetőségi adatok | |
Hivatalos név: | Acsai Közös Önkormányzati Hivatal | |
Székhely: | 2683 Acsa, Kossuth út 83. | |
Postacím: | 2683 Acsa, Kossuth út 83. | |
Tel: | 06(27)563-630 | |
Mobil: | 06(30)688-4692 | |
E-mail: | > | |
Hivatal dolgozói: | részletek | |
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal Csővári Kirendeltsége: | ||
Cím: | 2615 Csővár, Mikszáth út 3/A | |
Tel: | 06(27)563-710 | |
Mobil: | 06(30)758-8733 | |
Fax: | 06(27)563-710 | |
E-mail: | > | |
Hivatal dolgozói: | részletek | |
|
||
Ügyfélfogadás rendje | ||
<tbody>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" colspan="6" valign="middle" align="center"><strong>Az Önkormányzat, Közös Hivatal ügyfélfogadási rendje</strong></td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Hétfő</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Kedd</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Szerda</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Csütörtök</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Péntek</strong></td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=7:kepvisel-testuelet&id=6-szekeres-rezs"><strong>Polgármester</strong></a></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&id=1-dobos-sandor"><strong>jegyző</strong></a></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">Csővár<br />09 - 12</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">
<p>09 - 12<br />13 - 15</p>
</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">Csővár<br />09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&ondrikne-huszarik-gabriella"><strong>Igazgatás</strong></a></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><strong><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&id=3-nemecz-palne">Adó</a>- és <a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&">Pénzügy</a></strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><strong>Pénztár</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">12 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
</tr>
</tbody>
</table>
Önkormányzati társulások
Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás
A társulás a Zöld Híd elnevezésú program keretében a társult 106 település számára az elkövetkezendő két évben kilenc létesítményt épít meg illetve korszerűsít: kilenc hulladékudvart (Aszód, Balassagyarmat, Fót, Gödöllő, Kerepes, Nagymaros, Rétság, Veresegyház, Vác), egy átrakó állomást (Vácrátót) és két hulladékkezelő központot (Kerepes és Nógrádmarcal) amelyek célja a szelektált hulladékgyűjtést követően fennmaradt hulladék tárolása és a komposztálás végrehajtása.
A rendszer garantálja mind az öt fajta gyűjtési típus esetében (ömlesztett hulladékgyűjtés, gyűjtőszigetes szelektív gyűjtés, zöldhulladék gyűjtés, hulladékudvarokban történő gyűjtés, veszélyes-hulladékok szelektív gyűjtése) a különböző hulladékfajták megfelelő begyűjtését, optimális hasznosítását, illetve előírások szerinti ártalmatlanítását.
A projektet az Európai Unió Kohéziós Alapja 50 százalékban, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium 40 százalékban finanszírozza. A fennmaradó 10 százalék önerőt az Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás biztosítja.
A társulás elnöke: Dr. Gémesi György, Gödöllő polgármestere Társelnökök: Dr. Bóth János, Vác polgármestere és Franka Tibor, Kerepes polgárm. Társulási titkár: Juhász István, Váchartyán polgármestere
További információ: www.zoldhid.hu
Rendeletek - 2023
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2023. év -
Rendeletek - 2022
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2022. év -
2/2022.(III.09.) | 5/2022.(V.19) | 7/2022.(VI.14.) | 9/2022.(XI.10.) | 10/2022.(XI.10.) | 11/2022.(XI.10.) | 12/2022.(XI.24.) | 13/2022.(XII.15.)
Rendeletek - 2021
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2021. év -
Rendeletek - 2020
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2020. év -
Rendeletek - 2019
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2019. év -
Rendeletek - 2018
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2018. év -
Rendeletek - 2017
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2017. év -
Rendeletek - 2015
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2015. év -
2/2015.(II.27.) | 6/2015.(IX.03.) | 7/2015.(IX.03.) | 8/2015.(X.12.)
Rendeletek - 2013
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2013. év -
Rendeletek - 2012
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2012. év -
7/2012.(V.15.) | 10/2012.(VI.29.) | 14/2012.(VII.02.) |17/2012.(IX.10.)
Rendeletek - 2009
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2009. év -
Rendeletek - 2008
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2008. év -
Rendeletek - 2007
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2007. év -
Rendeletek - 2006
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2006. év -
2/2006.(II.03.) | 3/2006.(II.03.) | 7/2006.(VIII.11.) | 12/2006.(X.19.)
Rendeletek - 2004
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2004. év -
Rendeletek - 2002
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2002. év -
Rendeletek - 2001
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 2001. év -
Rendeletek - 1997
Acsa Község Önkormányzat rendeletei
- 1997. év -
Ügyleírások
Anyakönyvi kivonatok kiállítása
Anyakönyvi kivonat kiállítása bármely anyakönyvvezetőnél kérelmezhető.
A 2014. július 1-től hatályos új anyakönyvi jogszabályok értelmében az anyakönyvi kivonatok kiállítási határideje az alábbiak szerint módosul:
Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014. (V. 19.) KIM rendelet 48. § -a értelmében:
Az anyakönyvi okiratot a kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül, ha az anyakönyvi okirattal igazolni kívántadat az elektronikus anyakönyvnek adattartalma, de az elektronikus anyakönyvbe még nem jegyezték be, a bejegyzéstől számított nyolc napon belül kell kiállítani, és azt a személyesen megjelent kérelmezőnek átadni vagy a kérelmezőnek elküldeni.
A papír alapon benyújtott, anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet az anyakönyvi okirattal érintett adattartalomnak az elektronikus anyakönyvbe történő bejegyzése érdekében az EAK rendszerben a kérelem beérkezésétől számított öt napon belül rögzíteni kell.
Azonnali kivonat kiállításra nem acsai anyakönyvi eseménynél (amennyiben az elektronikus anyakönyv nem tartalmazza az anyakönyvi bejegyzést) nincs lehetőség.
Anyakönyvi kivonatok fajtái:
- születési
- házassági
- bejegyzett élettársi kapcsolat
- halotti
Az anyakönyvi kivonatot az érintett vagy az általa meghatalmazott személy kérheti. Kiskorú esetén szülője vagy a szülő által meghatalmazott személy részére állítható ki az okmány. Halotti anyakönyvi kivonat kiadható a hozzátartozó részére, vagy (bírósági, földhivatali, hagyatéki eljárásban) annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához, amennyiben a kérelmező az érdeket igazolja.
Szükséges dokumentumok:
- Személyazonosításra alkalmas okmány: érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély
- Lakcímigazolvány, amennyiben rendelkezik vele
- Amennyiben meghatalmazott, úgy közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt (két tanú aláírásával ellátott) eredeti meghatalmazás
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: Az anyakönyvi kivonatok kiállítása illetékmentes.
Az eljárás során alkalmazandó jogszabályok:
- Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I. törvény
- Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
Haláleset anyakönyvezése
A halálesetet anyakönyvezés céljából – legkésőbb az azt követő első munkanapon – az illetékes anyakönyvvezetőnél be kell jelenteni.
A haláleset bejelentéséhez minden esetben szükséges:
– az orvos által kiállított, orvosi pecséttel ellátott halott vizsgálati bizonyítvány
– jegyzőkönyv haláleset bejelentéséről (halálozási lap)
– az elhalt személyazonosításra alkalmas okmányai: személyazonosító igazolvány, érvényes magyar útlevél, 2001. január 1. után kiállított vezetői engedély, lakcímkártya
– születési anyakönyvi kivonata
– családi állapotát igazoló okirata, ( ha az elhalt házas családi állapotú, a házassági anyakönyvi kivonata, ha elvált, a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélete vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata, ha özvegy, az elhalt házastársának halotti anyakönyvi kivonata vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonat)
– a halálesetet bejelentő személyi igazolványa, lakcímkártyája
– szükséges az elhalt hozzátartozójának nyilatkozata az elhalt temetésének, az urna elhelyezésének helyéről
Kórházon kívüli halálesetnél (amennyiben az elhunytat hamvasztani szeretnék) a Pest Megyei Kormányhivatal Váci Járási Hivatala Népegészségügyi Osztály engedélye szükséges.
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: az eljárás illetékmentes.
Az eljárás során alkalmazandó jogszabályok:
– Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
– Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014(V.19.) KIM rendelet
Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat
Az apai jogállás keletkezésének feltétele a házassági kötelék, élettársak esetén reprodukcióra irányuló különleges eljárás, apai elismerő nyilatkozat, vagy bírósági határozat.
Az apai elismerő nyilatkozatot és a hozzájárulást anyakönyvvezetőnél, a bíróságnál, a gyámhatóságnál vagy hivatásos konzuli tisztviselőnél kell jegyzőkönyvbe venni vagy közjegyzői okiratba kell foglalni. A jegyzőkönyv vagy okirat aláírását követően az apai elismerő nyilatkozat nem vonható vissza.
Előre történő teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele:
- Lakóhelytől függetlenül intézhető.
- Megtételéhez mindkét szülő egyidejű, személyes jelenléte szükséges.
A jegyzőkönyv felvételéhez szükséges okiratok:
- mindkét szülő érvényes személyi igazolványa (ennek hiányában érvényes magyar útlevele), valamint lakcímét igazoló lakcímkártyája
- az anya elvált családi állapota esetén záradékolt házassági kivonata, vagy eredeti, jogerős bontó ítélete. Ha az anya özvegy, az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata
- a terhesgondozási-kiskönyvet,
- valamint szakorvosi igazolást a szülés várható időpontjáról, melyet szülész-nőgyógyász állít ki, kifejezetten apai elismerő nyilatkozathoz.
Ha az egyik fél külföldi állampolgár, kérjük Önöket, hogy tájékozódjanak személyesen az anyakönyvvezetőnél!
A gyermek megszületése után történő teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele:
- Lakóhelytől függetlenül intézhető.
- Megtételéhez mindkét szülő egyidejű, személyes jelenléte szükséges.
A jegyzőkönyv felvételéhez szükséges okiratok:
- a gyermek születési anyakönyvi kivonata és lakcímkártyája
- az anya családi állapotát igazoló okirata (ha az anya elvált, a záradékolt házassági kivonata, vagy eredeti, jogerős bontó ítélete; ha az anya özvegy, az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata)
- mindkét szülő érvényes személyi igazolványa (ennek hiányában érvényes magyar útlevele), valamint lakcímét igazoló lakcímkártyája
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: az eljárás illetékmentes.
Az eljárás során alkalmazandó jogszabályok:
- Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
- Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014(V.19.) KIM rendelet
- A Polgárjogi Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Negyedik Könyv
Házassági névviselési forma módosítása
A házassági név az a név, amely az érintettet az anyakönyvi bejegyzés alapján megilleti. A házassági név a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint képezhető.
A házassági névviselési forma az érintett kérelmére módosítható. A házassági névviselési forma módosítása iránti kérelem bármely anyakönyvvezetőnél vagy bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél személyesen lehet előterjeszteni.
Az eljáráshoz szükséges:
– személyi igazolvány és lakcímigazolvány,
– eredeti házassági anyakönyvi kivonat
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek:
Az eljárás illetéke 3000.-Ft, a záradékolt házassági anyakönyvi kivonat kiállítása illetékmentes.
Az illetéket a kérelmen illetékbélyeg formájában vagy banki átutalással vagy postai csekken lehet leróni, utóbbiak esetén a befizetés tényét igazolni kell.
Az eljárás során alkalmazandó jogszabályok:
– Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I. törvény
– Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014(V.19.) KIM rendelet
– Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
– A Polgárjogi Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Negyedik Könyv
Születési családi és utónév változtatása
A születési név az a név, amely az érintettet az anyakönyvi bejegyzés alapján megilleti. Magyar állampolgár születési családi és utónevének megváltoztatását – kérelmére – az anyakönyvi szerv engedélyezi.
Születési névváltoztatási kérelem személyesen, bármely anyakönyvvezetőnél előterjeszthető. A külföldön élő magyar állampolgár a kérelmét, bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél is előterjesztheti.
A kérelem benyújtásához szükséges okiratok:
– az érintett fél személyazonosító okmánya, lakcímkártyája
– születési anyakönyvi kivonata
– ha házas, a házassági anyakönyvi kivonata
– kiskorú gyermekének, gyermekeinek születési anyakönyvi kivonata
Kiskorú gyermek névváltoztatását törvényes képviselője terjesztheti elő. Kiskorú gyermek esetében, ha a szülők elváltak, akkor is kell mindkét szülő hozzájárulása a név megváltoztatásához. Ettől csak az az eset tér el, ha a szülő felügyeleti jogát megvonták és ezt jogerős bírósági ítélet igazolja.
Szülő családi nevének megváltoztatása kiterjed családi nevét viselő kiskorú gyermekére is. Kivétel: ha ezt a szülő kifejezetten nem kéri.
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek:
Az eljárás illetékköteles, első esetben 10.000 Ft, további névváltoztatások esetén 50.000 Ft. Csak különös méltánylást érdemlő okból engedélyezhető újabb névváltoztatás az előző névváltoztatás hatályba lépésétől számított 5 éven belül.
Az illetéket a kérelmen illetékbélyeg formájában vagy banki átutalással vagy postai csekken lehet leróni, utóbbiak esetén a befizetés tényét igazolni kell.
Az eljárás során alkalmazandó jogszabályok:
– Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I. törvény
– Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014(V.19.) KIM rendelet
– Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
– A Polgárjogi Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Negyedik Könyv
Külföldön történt anyakönyvi esemény hazai anyakönyvezése
Külföldön történt születést, házasságkötést, bejegyzett élettársi kapcsolatot, halálesetet bármelyik anyakönyvvezetőnél bejelenthetik.
Külföldi lakóhellyel rendelkező magyar állampolgár anyakönyvi eseményeinek anyakönyvezését a külföldi lakóhelye szerint illetékes konzulnál is kezdeményezheti.
– Születés
Az anyakönyvezéshez szükséges okiratok:
– a külföldi anyakönyvi okirat (vagy annak hiteles másolata) hiteles magyar fordítással (OFFI), szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel vagy Apostille hitelesítéssel ellátva
– a szülő(k) házassági anyakönyvi kivonata
– a szülő(k) magyar állampolgárságának hitelt érdemlő igazolása (kiskorú, illetve korlátozottan cselekvőképes gyermek esetében),
– nagykorú kérelmező magyar állampolgárságát igazoló okmánya (érvényes személyazonosító igazolvány/útlevél)
Amennyiben a szülők a házasságban saját nevüket viselik, és a gyermek első gyermek, valamint a szülők házassági anyakönyvi kivonata nem tartalmazza a születendő gyermekek családi nevét, úgy mindkét szülő nyilatkozata szükséges a családi név meghatározásához.
Az Anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel, átveszi az iratokat az ügyféltől, majd továbbítja. A tényleges anyakönyvezést a Budapest Főváros Kormányhivatala Honosított és Határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya végzi.
– Házasság
Ha a házastársak mindketten magyar állampolgárok, az anyakönyvezéshez szükséges okiratok:
– mindkét házastárs magyar állampolgárságának hitelt érdemlő igazolása (érvényes személyi igazolvány, érvényes magyar útlevél, egy évnél nem régebben kiállított állampolgársági bizonyítvány, honosítási okirat),
– mindkettőjük születési anyakönyvi kivonata,
– a házasságot megelőző özvegy, elvált családi állapot esetén az előző házasság záradékolt házassági anyakönyvi kivonata,
– a külföldi házassági okirat (vagy annak hitelesített másolata) hiteles magyar fordítással (OFFI), szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel vagy Apostille hitelesítéssel ellátva.
Amennyiben a külföldi okirat nem tartalmazza a házastársak házasságban viselt nevét, a házastársaknak személyesen meg kell jelenniük és nyilatkozniuk erről.
Ha a házastársak a házasságban saját nevüket viselik, javasolt mindkét házastárs megjelenése, hogy a születendő gyermekeik családi nevére nyilatkozni tudjanak.
Külföldi házastárs esetén javasolt a külföldi fél személyes megjelenése, emellett szükséges az állampolgárságát és a névviselését igazoló okmánya (útlevél).
Az Anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel, átveszi az iratokat az ügyféltől, majd továbbítja. A tényleges anyakönyvezést a Budapest Főváros Kormányhivatala Honosított és Határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya végzi.
– Bejegyzett élettársi kapcsolat
Külföldön létesített bejegyzett élettársi kapcsolat anyakönyveztetése ügyében kérjük Önöket, hogy tájékozódjanak személyesen az anyakönyvvezetőnél!
– Haláleset
Az eljárást a hozzátartozó (házastárs, gyermek) kezdeményezi, de eljárhat meghatalmazottja is.
Az anyakönyvezéshez szükséges:
– az elhalt magyar állampolgárságának hitelt érdemlő igazolása (érvényes személyi igazolvány, érvényes magyar útlevél, egy évnél nem régebben kiállított állampolgársági bizonyítvány, honosítási okirat)
– a külföldi halotti anyakönyvi okirat (vagy ennek hiteles másolata) hiteles magyar fordítással (OFFI), szükség esetén diplomáciai felülhitelesítéssel vagy Apostille hitelesítéssel ellátva
– az elhalt születési anyakönyvi kivonata
– házas családi állapot esetén a házassági anyakönyvi kivonata
– az elhalt özvegy, vagy elvált családi állapotát igazoló záradékolt házassági anyakönyvi kivonat
Az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel, átveszi az iratokat az ügyféltől, majd továbbítja. A tényleges anyakönyvezést a Budapest Főváros Kormányhivatala Honosított és Határon Túli Anyakönyvi Ügyek Osztálya végzi.
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek: az eljárás illetékmentes.
Az eljárás során alkalmazandó jogszabályok:
– Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I. törvény
– Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014(V.19.) KIM rendelet
– A Polgárjogi Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Negyedik Könyv
Tájékoztató
Ezúton tájékoztatjuk a község lakosságát, hogy Acsa község Önkormányzatának honlapján „Rendelet tervezetek társadalmi egyeztetése" cím alatt elérhetők a véleményeztetésre bocsátott önkormányzati rendelet tervezetek, melyekre a e-mail címen, vagy a jegyzőnek címzett levélben (2683 Acsa, Kossuth u.83.)) –neve vállalása mellett - bárki észrevételt tehet. A beérkezett véleményekről összefoglaló készül, melyet az önkormányzat közzétesz.>
Az önkormányzati rendeletek előkészítésében való társadalmi részvételről szóló rendelet megtekinthető itt.
Szociális gondoskodás
A szociális gondoskodás helyi szabályozásáról szóló rendelet tervezet megtekinthető itt. |
Közadattár
Tisztelt Látogató!
Köszöntjük Önt önkormányzatunk hivatalos alportálján, ahol az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvény rendelkezései alapján közzéteendő közérdekű adatokat hozzuk nyilvánosságra.
1. | Acsai Közös Önkormányzati Hivatal | ||||||
2. | Acsa Község Önkormányzata | ||||||
0.0.0.Acsa Község Ökormányzata
Acsa Község Önkormányzata
Közérdekű adatok | |||||||
1. | Szervezeti, személyzeti adatok | ||||||
1.1 | Kapcsolat, szervezet, vezetők | ||||||
1.1.1 | Elérhetőségi adatok | ||||||
1.1.2 | A szervezeti felépítés | ||||||
1.1.3 | A szerv vezetői | ||||||
1.2 | A felügyelt költségvetési szervek | ||||||
1.3 | Gazdálkodó szervezetek | ||||||
1.4 | Közalapítványok | ||||||
1.5 | Lapok | ||||||
1.6 | Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szervek | ||||||
2. | Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok | ||||||
2.1 | A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre | ||||||
2.2 | A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok | ||||||
2.2.1 | Okmányügy | ||||||
2.2.2 | Adóügy | ||||||
2.2.3 | Kereskedelmi ügyintézés | ||||||
2.3 | Közszolgáltatások | ||||||
2.4 | A szerv nyilvántartásai | ||||||
2.5 | Nyilvános kiadványok | ||||||
2.6 | Döntéshozatal, ülések, jegyzőkönyvek | ||||||
2.7 | A szerv döntései, határozatai, rendeletei, koncepciók, tervezetek, javaslatok | ||||||
2.8 | Pályázatok | ||||||
2.9 | Közérdekű adatok igénylése | ||||||
2.10 | Közzétételi listák | ||||||
3. | Gazdálkodási adatok | ||||||
3.1 | A működés törvényessége, ellenőrzése | ||||||
3.1.1 | Vizsgálatok, ellenőrzések listája | ||||||
3.1.2 | Az Állami Számvevőszék ellenőrzései | ||||||
3.1.3 | Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok | ||||||
3.1.4 | A működés eredményessége, teljesítmény | ||||||
3.1.5 | Működési statisztika | ||||||
3.2 | Költségvetések, beszámolók | ||||||
3.2.1 | Éves költségvetések | ||||||
3.2.2 | Számviteli beszámolók | ||||||
3.2.3 | A költségvetés végrehajtása | ||||||
3.3 | Működés | ||||||
3.3.1 | A foglalkoztatottak | ||||||
3.3.2 | Támogatások | ||||||
3.3.3 | Szerződések | ||||||
3.3.4 | Koncessziók | ||||||
3.3.5 | Egyéb kifizetések | ||||||
0.0.0 Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
Közérdekű adatok | |||||||
1. | Szervezeti, személyzeti adatok | ||||||
1.1 | Kapcsolat, szervezet, vezetők | ||||||
1.1.1 | Elérhetőségi adatok | ||||||
1.1.2 | A szervezeti felépítés | ||||||
1.1.3 | A szerv vezetői | ||||||
1.2 | A felügyelt költségvetési szervek | ||||||
1.3 | Gazdálkodó szervezetek | ||||||
1.4 | Közalapítványok | ||||||
1.5 | Lapok | ||||||
1.6 | Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szervek | ||||||
2. | Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok | ||||||
2.1 | A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre | ||||||
2.2 | A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok | ||||||
2.2.1 | Okmányügy | ||||||
2.2.2 | Adóügy | ||||||
2.2.3 | Kereskedelmi ügyintézés | ||||||
2.3 | Közszolgáltatások | ||||||
2.4 | A szerv nyilvántartásai | ||||||
2.5 | Nyilvános kiadványok | ||||||
2.6 | Döntéshozatal, ülések, jegyzőkönyvek | ||||||
2.7 | A szerv döntései, határozatai, rendeletei, koncepciók, tervezetek, javaslatok | ||||||
2.8 | Pályázatok | ||||||
2.9 | Közérdekű adatok igénylése | ||||||
2.10 | Közzétételi listák | ||||||
3. | Gazdálkodási adatok | ||||||
3.1 | A működés törvényessége, ellenőrzése | ||||||
3.1.1 | Vizsgálatok, ellenőrzések listája | ||||||
3.1.2 | Az Állami Számvevőszék ellenőrzései | ||||||
3.1.3 | Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok | ||||||
3.1.4 | A működés eredményessége, teljesítmény | ||||||
3.1.5 | Működési statisztika | ||||||
3.2 | Költségvetések, beszámolók | ||||||
3.2.1 | Éves költségvetések | ||||||
3.2.2 | Számviteli beszámolók | ||||||
3.2.3 | A költségvetés végrehajtása | ||||||
3.3 | Működés | ||||||
3.3.1 | A foglalkoztatottak | ||||||
3.3.2 | Támogatások | ||||||
3.3.3 | Szerződések | ||||||
3.3.4 | Koncessziók | ||||||
3.3.5 | Egyéb kifizetések | ||||||
2.9 Közérdekű adatok igénylése
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
2.9 | Közérdekű adatok igénylése | ||
A Közérdekű adatok kezelésének szabályzata | Az információs jogokkal foglalkozó személy neve: Dobos Sándor jegyző | ||
2.9 Közérdekű adatok igénylése
Acsa Község Önkormányzat
2.9 | Közérdekű adatok igénylése | ||
A Közérdekű adatok kezelésének szabályzata | Az információs jogokkal foglalkozó személy neve: Dobos Sándor jegyző | ||
1.1.2 Szervezeti felépítés
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
1.1.2 | Szervezeti felépítés |
Szerkesztés alatt.. |
|
1.1.1 Elérhetőség - hivatal
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
1.1.1 | Elérhetőségi adatok | |
Hivatalos név: | Acsai Közös Önkormányzati Hivatal | |
Székhely: | 2683 Acsa, Kossuth út 83. | |
Postacím: | 2683 Acsa, Kossuth út 83. | |
Tel: | 06(27)563-630 | |
Mobil: | 06(30)688-4692 | |
E-mail: | > | |
Hivatal dolgozói: | részletek | |
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal Csővári Kirendeltsége: | ||
Cím: | 2615 Csővár, Mikszáth út 3/A | |
Tel: | 06(27)563-710 | |
Mobil: | 06(30)758-8733 | |
Fax: | 06(27)563-710 | |
E-mail: | > | |
Hivatal dolgozói: | részletek | |
|
||
Ügyfélfogadás rendje | ||
<tbody>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" colspan="6" valign="middle" align="center"><strong>Az Önkormányzat, Közös Hivatal ügyfélfogadási rendje</strong></td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Hétfő</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Kedd</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Szerda</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Csütörtök</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center"><strong>Péntek</strong></td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=7:kepvisel-testuelet&id=6-szekeres-rezs"><strong>Polgármester</strong></a></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&id=1-dobos-sandor"><strong>jegyző</strong></a></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">Csővár<br />09 - 12</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">
<p>09 - 12<br />13 - 15</p>
</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">Csővár<br />09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&ondrikne-huszarik-gabriella"><strong>Igazgatás</strong></a></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><strong><a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&id=3-nemecz-palne">Adó</a>- és <a href="index.php?option=com_contact&view=contact&catid=5:acsai-koezoes-oenkormanyzati-hivatal&">Pénzügy</a></strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 12<br />13 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">09 - 12</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="left"><strong>Pénztár</strong></td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">12 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">08 - 16</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
<td style="border: 1px solid #009900; height: 35px;" valign="middle" align="center">-</td>
</tr>
</tbody>
</table>
1.1.1.a) Ügyfélfogadás
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal, Acsa
ügyfélfogadási rendje | |||||
Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek | |
13:00 - 15:30 | - | 08:00 - 12:00 | 13:00 - 15:30 | 08:00 - 12:00 |
A jegyző ügyfélfogadási rendje: szerda 8:00 - 12:00
1.6 Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szervek
Acsa - Csővár Községek Körjegyzősége
1.6 | Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szervek | |||
a., | Pest megyei Kormányhivatal | Ugrás a weboldalra | ||
2.1 Szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
2.1 | Szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre | ||
Szerkesztés alatt... | |||
1.1.3 Szerv vezetői
Acsai Közös Önkormányzati Hivatal
1.1.3 | Szerv vezetői | ||
Jegyző | Dobos Sándor | ||